Ćwiczenia przydatne w korekcji wad postawy

Wady postawy to prawdziwa zmora dzisiejszych czasów. Problem ten z roku na rok dotyka coraz większej liczby dorosłych, dzieci i młodzieży. Głównym powodem takiej sytuacji jest siedzący tryb życia, jaki zazwyczaj prowadzimy oraz deficyt ruchu. Jest to szczególnie ciężko odczuwalne przez dzieci i młodzież, ponieważ ich ciała są jeszcze w okresie intensywnego wzrostu. Specjaliści twierdzą, że ponad 80% wad postawy rozwija się właśnie w dzieciństwie i rzutuje na późniejsze życie. 

Wśród dzieci najczęściej można spotkać się z problemem krzywych, okrągłych albo wklęsłych pleców. Każda z tych wad, jeżeli nie zostanie w odpowiednim czasie zdiagnozowana i poddana leczeniu, może przerodzić się w niezwykle dokuczliwe i uniemożliwiające normalne funkcjonowanie bóle kręgosłupa w dorosłym życiu. 


Kręgosłup to filar całego ludzkiego ciała i jednocześnie najważniejsza infostrada w ludzkim organizmie. Aby być zdrowym i sprawnym, należy dbać o jego dobry stan. Kręgosłup ostatecznie stabilizuje swój kształt dopiero około 18 roku życia, dlatego szczególnie ważne jest zadbanie o jego zdrowie jeszcze w dzieciństwie. Podstawową formą korekcji wad postawy są specjalne ćwiczenia wchodzące w skład gimnastyki korekcyjnej. Dzięki regularnie wykonywanym zestawom ćwiczeń można na zawsze pozbyć się wad postawy albo znacznie je zmniejszyć.


Jakie formy aktywności mają pozytywny wpływ na kręgosłup?


Chcąc zapobiegać wadom postawy, powinniśmy przede wszystkim zadbać o odpowiednią porcję codziennego wysiłku fizycznego. Dla dzieci i młodzieży zalecana jest krótka (trwająca około 15 minut) gimnastyka poranna, a następnie w ciągu dnia 20-30 minut wybranej formy aktywności fizycznej. Można wybrać marsz, jazdę na rowerze, jazdę konno albo pływanie. Zajęcia na basenie mają zbawienny wpływ na kręgosłup, ponieważ zwiększają wydolność oddechowo-krążeniową, rozluźniają spięte mięśnie, a jednocześnie odciążają kręgosłup. Doskonałą formą aktywności jest także jazda konna. Dosiadając konia, wzmacniamy mięśnie grzbietu, brzucha i bioder, poprawia się na nasze krążenie, oddychanie i wzmacnia się system odpornościowy. Regularne treningi jazdy konnej pomagają korygować wady postawy. 

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.